CFGM Assistent al producte gràfic imprès · Cryptshow. Adriana Vallespi

  • Nom del projecte: Cryptshow
  • Autor: Adriana Vallespí
  • Estudis: CFGS Assistent al producte gràfic imprès
  • Curs: 2018/19

 

Cryptshow

CFGS PIDOD · Loft industrial. Erika Carrasco

  • Nom del projecte: Loft industrial
  • Autor: Erika Carrasco
  • Estudis: CFGS Projectes i Direcció d'Obres de Decoració
  • Curs: 2015/16

 

 

CFGS PIDOD · Habitatge front el mar. Alex Huertas

  • Nom del projecte: Habitatge front el mar
  • Autor: Alex Huertas
  • Estudis: CFGS Projectes i Direcció d'Obres de Decoració
  • Curs: 2015/16

 

CFGS Il·lustració · Jim Dodge’s Not fade away. Albert Pastó

  • Nom del projecte: Jim Dodge’s Not fade away
  • Autor: Albert Pastó Aneas
  • Estudis: CFGS Il·lustració
  • Curs: 2018/19

Com ja diu el títol, aquest llibre és una interpretació i alhora homenatge a la obra escrita per Jim Dodge. Albert Pastó ha volgut reflectir les situacions, paisatges i personatges que el nostre protagonista, George Gastin, es va trobant al llarg del seu viatge.

George Gastin es dedica a destrossar cotxes com a part d'un entramat per treure diners a les asseguradores. Un dels cotxes que ha de destruir és un Cadillac blanc impol·lut que suposadament havia de ser un regal per a Big Booper, mort en l'accident aeri que també va matar a Buddy Holly i Ritchie Valens. Gastin, en un moment de debilitat, decideix portar el cotxe a través de l'estat de Texas fins a la tomba de Booper. Carregat d'amfetamines i perseguit per adversaris reals i imaginaris, Gastin emprèn un road trip de milers de quilòmetres i experiències. Aquesta és la sinopsi de el llibre de Dodge. Ara us convidem a que descobriu el viatge de George Gastín, però a mans del nostre il·lustrador Albert Pastó.

Santi Erill
Professor de Dibuix artístic EASD Pau Gargallo

 

 

CFGS Il·lustració · En conserva. Laia Aulet

  • Nom del projecte: En Conserva
  • Autor: Laia Aulet
  • Estudis: CFGS Il·lustració
  • Curs: 2018/19
Hi ha records que per poder-los destapar els has d’obrir com si fos una llauna de conserva,
Olors
Colors
Formes
Sons
Gustos
Textures
Aquest és un viatge cap als records d’infància, uns records borrosos que inesperadament agafaran forma i es recrearan de la mà de la il·lustració.

 

CFGS PIDOD · Botiga de vins. Gemma Arce

  • Nom del projecte: Botiga de vins
  • Autor: Gemma Arce
  • Estudis: CFGS Projectes i Direcció d'Obres de Decoració
  • Curs: 2015/16

 

 

 

CFGS Còmic · Ballo in fa diesis minore. Ricardo Micoli

  • Nom del projecte: Ballo in fa diesis minore
  • Autor: Ricardo Micoli
  • Estudis: CFGS Còmic
  • Curs: 2017/18
Quan vaig començar a pensar el projecte final per completar el cicle de còmic, em vaig trobar perdut en diverses idees que havia tingut al llarg de tot l'any. Totes em semblaven molt bones per desenvolupar un relat gràfic i em costava triar entre elles.
Davant el dubte vaig decidir a la fi dedicar el meu temps a un dels tòpics més consolidats de la novel·la gràfica, uns dels temes mes desenvolupat pels dibuixants de còmic de totes les èpoques: l'autobiografia.
La meva autobiografia es titula "Ballo in Fa diesis Minore", que és el títol d'una cançó d'un cantautor italià dedicat a la música del renaixement i medieval: Angelo Branduardi.

 

 

CFGS Còmic · El nido. Noelia Carrión

  • Nom del projecte: El nido
  • Autor: Noelia Carrión
  • Estudis: CFGS Còmic
  • Curs: 2017/18

 

CFGS Modelisme i disseny ceràmic · Espais de vida. Maria Bosch

  • Nom del projecte: Espais de vida
  • Autor: Maria Bosch
  • Estudis: CFGS Modelisme i disseny ceràmic
  • Curs: 2018/19
Partint d’una idea inicial sense madurar motivada per la meva fascinació pels colomars de tova que encara queden a la zona de Lleó ha anat sorgint i alhora construint un projecte que parla de les experiències vitals i emocions comunes.Espais de vida, xiuxiueja amb la vida i com aquesta pot sorgir encara que sigui en circumstàncies no idònies i fins hi tot adverses.
En aquest treball relaciono els colomars de tova, exemple de niu, els gira-sols també nius i símbols de la vida, i la ciutat de Belgrad amb els edificis destruïts per els impactes de les bombes en memòria a la guerra dels Balcans que va tenir lloc entre 1991 i 2001, imatge per la memòria de la destrucció.
En el cicle vital del gira-sol hi ha un moment en que tot s’atura. D’una manera aparent i brusca la seva vida queda frenada, tot aquell esplendor i vitalitat que desprenia es marceix per deixar pas a un nou renaixement amb una nova força necessària per sobreviure malgrat les inclemències, esperant el moment idoni en que les noves llavors puguin donar la vida.
Espais aturats en el temps, espais i cors plens de vida esperant el moment de renéixer. És aquesta arquitectura natural i perfecta del gira-sol que em fa que la relacioni amb l’arquitectura interior dels colomars, ambdós espais preparats per la vida.
Espais de vida és la representació simbòlica dels espais de vida aturats esperant renéixer per mostrar-se novament amb tota la l’esplendor i vitalitat. Es plantegen amb la realització de reproduccions de gira-sols instal·lats en una paret, 84 unitats en total, número que fa referència a les mides dels colomars circulars de 7m altura x 12 m diàmetre.

 

CFGS Modelisme i disseny ceràmic · Ceràmica instrumental. Martín Delgado

  • Nom del projecte: Ceràmica instrumental
  • Autor: Martín Delgado
  • Estudis: CFGS Modelisme i disseny ceràmic
  • Curs: 2018/19

Amb la seva capacitat de sorpresa davant de qualsevol novetat i la seva inquietud intel·lectual i física, Martín Delgado ens va sorprendre allà per l'any 20017, en iniciar el CFGS Modelisme i Disseny Ceràmic. Ara després de dos anys de treball dur ha presentat el seu Projecte Integrat que evidencia un èxit - i alhora una gran virtut-: la d'haver connectat dos àmbits tan allunyats com l'artesania ceràmica amb processos molt tradicionals i les noves possibilitats creatives de la tecnologia informàtica. Per aconseguir-ho a realitzat un treball de recerca de recursos i mitjans, fins i tot els ha creat -quan no els trobava- i ha mobilitzat la gent del seu entorn per aconseguir els seus objectius. La seva força ha estat l'enorme il·lusió que sempre posa en aquells treballs personals (o reptes com els anomena). Com a conseqüència d'això ha aconseguit unes propostes per millorar un procés tradicional d'una manera innovadora i avançada: ceràmica instrumental, és el nom que li ha donat. És el final d'un cicle, d'uns estudis, però l'inici d'una nova etapa, que augurem prometedora i desitgem sigui feliç. Felicitats pel treball realitzat.

Vicent Roda
Ceramista i professor EASD Pau Gargallo