El 20 de setembre va tenir lloc l’Acte inaugural del curs 2022-23 al Teatre Margarida Xirgu de Badalona.
La directora de l’escola, Mª Rosa Autonell, va donar la benvinguda a l’alumnat i va desitjar un bon curs a tots i totes. A l’acte hi va assistir la regidora de l’Àmbit d’Educació, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament de Badalona, Aïda Llauradó, que ens va parlar de la importància dels estudis artístics i el valor per a la ciutat de Badalona de tenir la nostra escola.
L’acte va comptar amb la presentació dels millors projectes finals del curs passat per part d’alumnes i exalumnes i la conferència d’Oscar Guayabero, que s’autodefineix com para-dissenyador i curador.
Va ser un acte ple de creativitat i bona feina! Agrair a tots i totes les participants per la seva generositat al presentar els seus treballs a les noves generacions i tots els consells que els van donar per a fer-los el camí més fàcil.
Posted on setembre 27, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

Una criatura del bosc es troba un petit ocellet i intentarà proporcionar-li la millor infància. Amb aquest curt l’autora ha volgut representar la tendresa que pot arribar a tenir el bosc i la natura. La idea es basa en una experiència amb una gata, que quan era petita es va fer amiga de la família i, quan va créixer, es va anar allunyant cada cop més. És curiós com algú que arriba sobtadament pot també marxar de la mateixa manera.
Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

Gàngster era un conill trist, desolat, sense cap esperança. Un dia estava passejant per un carreró i es va trobar dos gatets abandonats, Michi i Mochi i els va adoptar. Michi era un gatet tendre que se n’aprofitava d’això per a estafar i robar. Mochi, en canvi, era un gat de carrer, addicte a la violència.
Tots junts varen formar una gran família. Varen intentar guanyar-se la vida de diferents maneres: de caixers, comediants... fins i tot van formar una banda de pop/rock llatí, però res d’això no va sortir bé. Al final, varen optar per portar una vida de gàngsters amb drogues, diners, alcohol, pastanagues, sexe... tot el que sempre havien somiat. Va ser força fàcil aconseguir-ho, només van haver de matar unes quantes persones del barri i muntar una màfia.
Tot anava molt bé, sense preocupacions. Eren els reis del barri fins que un dia, caminant pel carrer, varen veure un grafit amb el nom d’una altra màfia en el seu mateix barri. Va ser llavors quan van raptar Gàngster i el podem veure emmordassat explicant-nos com ha acabat així.
Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

El projecte surt de la idea que encara no sabem què som o com hem sigut creats. A partir d’aquí es desenvolupa la història que se situa l’any 2580, on la gent va començar a encarregar “humans artificials” a un científic. Aquest, després de crear el primer humà a partir de la ciència, aviat els va començar a fabricar en cadena. Un dia hi va haver un error genètic en una sèrie... Què serà d’aquests?
Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

Aquest projecte té la finalitat d’aconseguir un futur més sostenible. A partir d’aquesta idea, s’ha creat una aplicació mòbil amb un sistema de reciclatge de burilles de tabac, ja que és un residu que es produeix en quantitat, que es llença molt al terra i que contamina molts ecosistemes. L’app s’ha creat per a reciclar aquests residus d’una manera senzilla i fàcil. Primer es mostra un mapa amb els punts nets més a prop on es poden dipositar les burilles, després es dóna informació sobre el tema i, quan s’han aconseguit una sèrie de punts amb el reciclatge de les burilles, s’obté una recompensa com pot ser descomptes en el transport públic. A banda, també s’hi poden trobar consells per aquelles persones fumadores que volen deixar de fumar, ja que només el fet de fumar també contamina molt.
L’objectiu final és reduir la petjada ecològica que produeix el tabac, mitjançant la creació de la marca, el disseny de l’aplicació mòbil i una web.
Posted on juliol 15, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo

La Universitat de Barcelona convoca els Premis UB-Santander als millors treballs de recerca de batxillerat, amb el propòsit de premiar l’esforç dels estudiants en l’aprenentatge i la recerca.
Les alumnes de Batxillerat Laura Sal i Júlia Torrents han rebut el 4t premi de Treballs de Recerca d'Arts Plàstiques convocats per la UB amb el Treball Eunoia (disseny d´una revista) tutoritzat per Montse Sayol. Moltes felicitats!
+ informació: Premis UB-Santander
Posted on juliol 11, 2022 by Escola d'Art i Disseny Pau Gargallo