Xerrada de Cristina Sosa

Exalumnes de gràfica ens parlen de la professió: Cristina Sosa, disseny gràfic, Il.lustració i disseny tèxtil

Amb motiu del 50è aniversari de l'escola, el CFGS de Gràfica Impresa organitza un cicle de conferències on exalumnes de l'escola parlaran de la seva experiència i trajectòria formativa i professional.

Cristina Sosa és exalumne del Cicle de Grau Superior de Gràfica Publicitària i Il.lustració dels cursos 2010-14.

Dimarts 16 d'octubre, 10.30h Aula 12

Dirigit als estudiants del CFGS de Gràfica Impresa

 

 

Exposició Herència

Dimarts 9 d'octubre a les 19h s'inaugura l'exposició Herència, homenatge a Jordi Cuyàs a la Sala Josep Uclés del Centre Cultural El Carme de Badalona

L’exposició, organitzada per l'EASD Pau Gargallo i comissariada per  Irene Figueres de Toro i Carla Flores Terol, alumna i exalumna de l'escola, és un recull d’obres realitzades per alumnes, exalumnes, professors i companys de feina que realitzen un retrat personal i un homenatge a la figura de Jordi Cuyàs.

"Una herència és tot allò que queda a la família i amics quan algú ens deixa, i Herència és tot allò que ens ha deixat als alumnes, exalumnes, professors i companys de feina; una gran família amb un únic vincle, en Jordi. Aquesta herència és una empremta, un rastre perenne que tenim en comú, que és present en l’imaginari de tots nosaltres i que es reflecteix en forma d’imatge en la feina de tots, ja que com a tutor i professor, va ser el nostre primer company de viatge i primer contacte amb el món de l’art i el disseny, i inevitablement una part seva habitarà sempre en nosaltres.

Herència, es planteja com un recull de totes les obres rebudes sota l’única premissa de realitzar un retrat personal, sense restriccions de tècnica, temàtica ni suport, retre homenatge a la seva figura i trajectòria professional, però sobretot parlar de l’empremta que ha deixat. Resultant en una mostra eclèctica de records, retrats figuratius i abstractes, animacions, composicions tipogràfiques i instal·lacions que reconstrueixen aquestes empremtes individuals en una ànima molt present, la marca Cuyàs, que encara viva habita en tots nosaltres."

Irene Figueres de Toro i Carla Flores Terol

Dates

Del 9 al 28 d’octubre de 2018

Horari

de dimarts a divendres 16.00-20.30

dissabtes 11.00-14.00 i 16.00-20.30

diumenges i festius 11.00-14.00

Entrada lliure. Oberta a tots els públics

Adreça

Sala Josep Uclés - Centre Cultural El Carme

C/ Francesc Layret 78-82

08911 Badalona

 

Podeu veure l'entrevista realitzada al professor  Manel Clemente i a les dues comissaries: la Irene i la Carla (a partir de 1h 30')

Xerrada Alexis Díaz

Exalumnes de gràfica ens parlen de la professió: Alexis Díaz, disseny gràfic i estratègia digital

Amb motiu del 50è aniversari de l'escola, el CFGS de Gràfica Impresa organitza un cicle de conferències on exalumnes de l'escola parlaran de la seva experiència i trajectòria formativa i professional.

Aquest cicle s'inicia amb la xerrada d'Alexis Díaz, exalumne del Cicle de Grau Superior de Gràfica Publicitària graduat l'any 2012-13.

Dimarts 9 d'octubre, 10.30h Aula 12

Dirigit als estudiants del CFGS de Gràfica Impresa

 

 

Welcome day for ERASMUS

El passat dimecres 12 de Setembre 2018 la seu ESDAP Catalunya campus Pau Gargallo va organitzar la jornada de benvinguda Welcome day for incoming ERASMUS students.

L'acte va comptar amb la presència d'alumnes i coordinadors ERASMUS de les seus ESDAP. Després de fer la reunió informativa i la prova de llengua, alumnes i coordinadors van compartir una paella al centre.
Per la tarda es va fer una ruta guiada per la ciutat de Badalona que va incloure la visita al Centre d'Art del Carme, Escultura del Mono de l'Anís i el Pont del Petroli.

 

 

Exposició Cavall Fort

Fins al 20 de juliol podreu veure a l’Espai Betúlia de Badalona l’exposició “Cavall Fort. Portades a dojo”, realitzada conjuntament per Edicions Cavall Fort i l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo de Badalona.

A través de la reproducció de gairebé dues-centes cinquanta portades de Cavall Fort, l’exposició ens convida a fer un recorregut per la il·lustració del nostre país des de l’any 1961 fins a l’actualitat. A aquest ventall d’il·lustradors s’hi han afegit un grup d’alumnes de l’Escola Pau Gargallo amb la creació de portades que tenen com a motiu poemes que en el seu dia també van sortir publicats a la revista.

L’exposició s’inaugurarà el dimarts 8 de maig a les set del vespre. Ens agradaria molt que ens hi poguéssiu acompanyar.

Més informació: espaibetulia.cat

Cartell exposició

Ja tenim la imatge gràfica dels 50 anys!

Ja tenim guanyador del Concurs per la imatge gràfica dels 50 anys de l’escola!

La imatge seleccionada és de Joana Puig Campanario, alumna de 1r de Gràfica Impresa.

Moltes gràcies a tots els participants i felicitats a la guanyadora!

 

 

About our ERASMUS experience

From Abroad 17/18 Talks and lectures about Art and Design

EASD Pau Gargallo / ESDAP Catalunya campus Pau Gargallo

Maise Corral, Maria Núñez and Cristina Ruiz

About our ERASMUS experience: Accademia di Belli Arti di Brera, Milano

Talk in Catalan

 

Friday 22nd June 2018 at 12:00

Room 12

After coming back from their ERASMUS mobilities the teachers  Maise Corral, Maria Núñez and Cristina Ruiz will make an oral presentation of their experience at the Accademia di Belli Arti di Brera which they visited from 23rd to 27th April 2018.

On this presentation the teachers Maise Corral and Maria Núñez will explain how they delivered a workshop about Ecological engraving (gravat verd) while Cristina Ruiz will explain her experience in Brera where she delivered a lecture in Italian about Catalan Modernism.

On the other hand the overall objecties of their mobilities also consisted in strengthening the relationship between our institutions and building collaboration between teachers and students from EASD Pau Gargallo, ESDAP Catalunya and Accademia di Belli Arti di Brera.

More information:

https://www.accademiadibrera.milano.it/it/modernismo-catalano.html

 

Després de tornar de les seves mobilitats ERASMUS, les professores Maria Núñez, Maise Corral i Cristina Ruiz faran una presentació oral de la seva experiència a l’ Acadèmia de Belles Arts de Brera, (Milà) que van visitar en el marc del programa ERASMUS+ del 23 al 27 d’Abril de 2018.

En aquesta presentació les professores Maise Corral i Maria Núñez explicaran com van impartir un workshop sobre “Gravat verd” mentre que la professora Cristina Ruiz explicarà la seva experiència a Brera on va impartir una conferència en italià sobre el Modernisme català.

D’altra banda els objectius generals de les seves mobilitats van consistir també a reforçar la relació entre les institucions EASD Pau Gargallo, ESDAP Catalunya i l’ Acadèmia de Belles Arts de Brera i fomentar la col·laboració entre professors i alumnes d’aquestes.

A continuació es presenta una descripció del taller sobre Gravat Verd impartit per les professores Maria Núñez i Maise Corral:

Gravat verd

L’activitat desenvolupada a la Acadèmia de Belles Arts de Brera (Milà), per les professores Maria Núñez i Maise Corral, va consistir en un taller teòric-pràctic sobre la tècnica de gravat que utilitza com a planxa un cartró de tetrabrik reciclat; és per això i perquè no fa servir àcids ni altres productes tòxics (amb excepció de la tinta d’imprimir), que se l’anomena “gravat verd”.

- Per iniciar la classe es van passar uns vídeos sobre Barcelona i sobre les Escoles d’Art de Catalunya, fent especial èmfasi en els nostre centres de procedència, l’EASD Pau Gargallo de Badalona i ESDAP Catalunya.

- Seguidament es va projectar un powerpoint en italià, explicant els diferents passos del procediment, començant pels materials necessaris, el procés de gravat de la matriu i les possibilitats que ofereix aquest material per ser retallat a més de ratllat, rascat o perforat.

- També s’hi van incloure imatges de l’entintat, la impressió mitjançant el tòrcul i una sèrie d’exemples realitzats per alumnes de l’escola dins la matèria de gravat que imparteix la professora Maria Núñez.

- Fet això, es va passar a la part pràctica, indicant als alumnes com havien de treballar i acompanyant-los en tot el procés, fins a l'obtenció dels seus propis resultats.

- La sessió va ser interessant i amb uns resultats que creiem força reeixits, i sobretot se’ls va obrir, tant als alumnes com a la docent de l’escola que va assistir al seminari, un camí a desenvolupar en treballs futurs.

Més informació:

https://www.accademiadibrera.milano.it/it/modernismo-catalano.html

 

 

Maria Segura, alumna del CFGS Modelisme i disseny ceràmic, participa a l’Art Skills 2018

Maria Segura, gràcies al seu projecte ceràmic Nazca, va ser seleccionada per participar a l'Art Skills 2018.

Art Skills és una olimpíada artística organitzada per l'escola Artediez de Madrid que pretén donar visibilitat a les Escoles d'Arts Plàstiques i Disseny del nostre país.

Es tracta d'un certamen compost per un Repte Fotogràfic, un Concurs Nacional d'Habilitats Artístiques i una gran Convocatòria Expositiva.

Sorgeix amb els objectius de posar en valor els ensenyaments artístics, fomentar l'intercanvi cultural i enfortir el vincle entre els diferents centres d'art, els seus alumnes i els ciutadans.

Aquesta primera edició es va celebrar del 28 al 30 de maig de 2018.

 

 

Premis Projecte “Talent Creatiu i Empresa”

Martin Delgado i Ayelen Strasser, guanyadors del Projecte Talent Art de l'empresa Ceràmiques Marcó

El passat dimecres 9 de maig de 2018 es va celebrar el lliurament de Premis de les empreses participants en al Projecte “Talent Creatiu i Empresa” del Departament d'Ensenyament.

L'acte es va dur a terme dintre la IV Jornada d'art i disseny: de l'escola a l'empresa realitzada a l'espai Cosmocaixa de Barcelona.

L'empresa Ceràmiques Marcó va guardonar amb el 1r Premi Martin Delgado i amb el 2n Premi Ayelen Strasser, tots dos alumnes de la nostra escola del Cicle Superior de Modelisme i Disseny Ceràmic.

Projecte "Arumes" de Martin Delgado

Una forma abierta ya con intenciones de querer cerrarse inaugura el desarrollo, inquieta pero permanente como las olas  del océano en continuo movimiento. En un punto consigue estrecharse hasta simular una gruta; el olor no está aprisionado, pero si ocluido en una forma angosta y semi-cerrada. La gruta se cierra en una  cueva haciéndose evidente que la idea controla a la funcionalidad con la intención de dirigir los olores.

Projecte “ORIGAMI”: l'art de plegar paper d'Ayelen Strasser

Aquest projecte esta inspirat en la papiroflèxia, una art educativa en que es desenvolupa la creativitat. Aquests bols i plats estan realitzats a partit de planxes plegades, s'acaben amb uns esmalts confeccionats per a la ocasió per l'interior i mantenen el blanc de la porcellana per l'exterior per evocar el paper de la idea original.

 

 

 

CFGS Tècniques escultòriques · Reflex. Albert Jaime

  • Nom del projecte: Reflex
  • Autor: Albert Jaime
  • Estudis: CFGS Tècniques Escultòriques
  • Curs: 2014/15

Reflex és una instal·lació escultòrica realitzada com a projecte final de l’Albert Jaime que després va ser exposada a l’emblemàtic espai arquitectònic de la Cúpula del Cementiri dels Caputxins de Mataró.

Reflex
Text de Mercè Martínez Seguer

"El diálogo limpio y neto que se produce entre la materia y el espacio,
la maravilla de ese diálogo en el límite, creo que, en una parte importante, se debe a que el espacio o es una materia muy rápida o bien la materia es un espacio muy lento." Eduardo Chillida

Reflex és una de les darreres obres amb què l’artista Albert Jaime (Mataró, 1986), mitjançant el diàleg entre matèria, espai i temps, ret homenatge a una de les seves més significatives fonts d’inspiració: la natura.
Natura observada, experimentada. Natura mestra de lliçons formals, portadora de troballes instintives i reveladores que, si bé configuren a través de l’acumulació, el ric imaginari de l’artista, esdevenen alhora petits relleus anomenats textures i la gènesi de futures creacions escultòriques de més gran format.

La peça s’inscriu en una trajectòria artística que, iniciada amb Cnidarians (2011) i seguida d’Eco (2012), Trompetes (2013) i Llavor (2013), té com a denominador comú fer de l’escultura una al·legoria dels cicles vitals a través del treball del ferro. En aquest itinerari es fa evident com una obra és gestadora de la maduresa de la següent: Reflex és així l’evolució harmònica d’Eco .

L’acer és el protagonista matèric de la peça i el material predilecte de l’escultor per la seva mal·leabilitat, capacitat d’evolució temporal i vigor. I és que en l’obra es fa palesa l’afirmació de Chillida que “mentre que la pedra és massa, el ferro és múscul”. A Reflex l’artista també reivindica la bellesa i la calidesa del ferro, i ho fa optant per un acabat d’oxidat natural i vernís per tal d’emfatitzar el vincle de la peça amb la morfologia dels arbres. És aquí on emplacem un altre dels objectius de l’Albert Jaime: la cerca de l’organicitat del ferro. L’artista fa que l’obra assoleixi una textura cromàticament integradora en un espai natural, però en canvi contrastada i enigmàtica en un recinte racional com el de la capella neoclàssica del Cementiri dels Caputxins.

Albert Jaime, des de l’abstracció, aborda la referència a les branques, la copa i les arrels dels arbres; com ells, l’obra s’enlaira i s’expandeix en formes orgàniques que modelen l’espai a través d’una aparent dansa, sinuosa i mística, a la qual la llum zenital de l’òcul transfereix un caire expressionista. Seran els efectes lumínics els que enriquiran els matisos monocromàtics de la peça i faran visible la construcció fractal de l’obra, en evidenciar les cicatrius de soldadura de les peces cilíndriques, generadores de les seves ramificacions. Reflex és una escultura dinàmica ja que l’asimetria d’aquestes ramificacions permeten visualitzar, en recórrer el perímetre de la peça, un fascinant ventall de composicions formals abstractes i, per tant, de multiplicitat de punts de vista.

La forma també juga un paper important en l’acotació de l’espai. En efecte, a Reflex les formes orgàniques revelen un espai intrínsec que totes miren d’incloure i definir; un espai tangible, de qualitats expressives; un espai que commou i no deixa indiferent l’espectador; un espai en relació simbòlica amb l’interior de la capella i en connexió diàfana amb l’exterior a través de l’òcul. Les formes escultòriques de Reflex, igual que delimiten un espai, també referencien un temps: el de creació a partir de l’acoblament dels tubs cilíndrics d’acer, cosa que aporta un ritme modular a l’obra; i el temps de percepció visual, de lectura de l’obra, que implica un desplaçament al seu voltant i que contribueix a emfatitzar-ne el dinamisme.

Partint d’una economia en el contacte tel·lúric que sembla voler desafiar les lleis de la gravetat des de la seva potent escala, l’obra genera una singular simetria terrenal-celestial on percebem l’efecte reflex que li dóna nom. Un reflex diferent del narcisista de la mitologia clàssica, que mirava de capturar la seva pròpia imatge reflectida en l’aigua. Aquí són arrels que es projecten cap al cel, que revelen allò ocult i secret; ramificacions que esdevenen metàfora d’un recorregut espiritual i enigmàtic que resta en harmonia amb l’espai circular de la Cúpula; àmbit també simbòlic de dialèctica entre cel i terra. Reflex se’ns manifesta com una orbicular reflexió artística que té, per principi i fi, la natura.

Mercè Martínez Seguer
Historiadora de l’art
Professora Història de l’art EASD Pau Gargallo
Juny de 2016

 

Reflex