CFGS Gràfica Interactiva · La Reme. Direy Rojo

  • Nom del projecte: La Reme
  • Autor: Direy Rojo Peña
  • Estudis: CFGS Gràfica interactiva
  • Curs: 2018/19

Un no és conscient de com de bé es viu a casa dels pares fins que s’independitza. És llavors quan et trobes sol a casa teva vers una nevera buida i dius, i ara que he de comprar?
Tenim una gran xarxa de coneixements al nostre abast, tot i que sempre ens hi deixem temps i més temps abans de trobar una solució per al nostre dubte.
Vaig poder observar que hi havia una carència de recursos per tenir totes les eines necessàries a l’abast. Una correcta administració de les nostres despeses, organització de tasques i dubtes sobre la llar. És per això que el meu projecte pretén resoldre aquesta carència d’informació que hi ha al mercat, oferint a tota aquesta comunitat l’oportunitat de disposar de tots els recursos necessaris.
Així doncs la nostra intenció és ocupar aquest buit que hi ha en el món de les aplicacions respecte a aquest àmbit en el qual vol encaixar La Reme.

 

 

CFGS Tècniques escultòriques · Isilune. Ainhoa Goenaga

  • Nom del projecte: Isilune
  • Autor: Ainhoa Goenaga
  • Estudis: CFGS Tècniques Escultòriques
  • Curs: 2018/19

Isilune vol dir moment de silenci; silenci que dóna lloc a l'escolta, que atén allò que batega, assumint que no hi ha nom per a tot, "una gramàtica per a tot el que se sent" (F. Gros).

Aquest projecte és una conjunció momentània d'elements i persones en un espai i temps específics: el jardí d'una escola d'art (Badalona, 2019). Es viuen circumstàncies adverses. Els espais de creació manual del centre s'enfronten a un tancament progressiu darrere de les tendències socials marcades per la creixent digitalització i la imperant productivitat.
Aliè a tot això, però coincidint en l'espai i temps present, es percep una manca de sensibilitat i consciència cap a l'entorn i els seus habitants en l'ambient de jardí causa de l'abundància d'humanitat malacostumada a un sol ús.

www.ainhoagoenaga.com

 

 

Isilune

CFGS Gràfica Impresa · Bioritme. Ricardo Barea

  • Nom del projecte: Bioritme
  • Autor: Ricardo Barea
  • Estudis: CFGS Gràfica Impresa
  • Curs: 2018/19

BioRitme no només és música, Bioritme és un punt de trobada de persones amb inquietuds, persones crítiques i constructives, persones que no estan d'acord amb moltes de les direccions que ha pres la societat actual i per aquest motiu volen conèixer i desenvolupar la seva consciència. Xerrades amb col·lectius i convidats donen la seva visió de primera mà en problemàtiques actuals i fins i tot oblidades per una societat que mira cap a un altre lloc. Tallers, activitats i espectacles també tenen un gran pes durant el Festival, amb una programació que durant els 4 dies enriquirà un Festival que intenta crear una petita societat on tots siguem persones, PERSONES en majúscula.
La imatge gràfica del Festival va sorgir buscant formes fent reflexos de la textura de la fusta, fent el reflex quatre vegades vaig trobar una forma molt interessant que em recordava a la forma de dues cares humanes vistes des de dalt mirant-se.

 

 

Bioritme

CFGS Gràfica Impresa · Vida Festival. Alberto Delgado

  • Nom del projecte: Vida
  • Autor: Alberto Delgado
  • Estudis: CFGS Gràfica Impresa
  • Curs: 2018/19

Vida Festival és un festival de música que se celebra l'últim cap de setmana de juny a Vilanova i la Geltrú. La seva primera edició va tenir lloc el 2014 i té la seva seu central a la Masia Cabanyes, encara que també es realitzen actuacions en altres espais de la ciutat.
Els quatre conceptes base d'aquest festival són el MAR, la NATURA, la LLUM i l’ART i per això, dóna molta importància a la seva atmosfera, concretament al bosc on es troba, fins al punt que el mateix festival li ha posat de nom "El bosc encantat".
Aquesta proposta tracta els temes de la natura i la vida i pretén representar l'atmosfera del Vida Festival utilitzant el concepte d'un bosc màgic.
La base d'aquesta gràfica rau en utilitzar la flora i la fauna - concretament els insectes - per crear una atmosfera etèria, similar a l'ambient nocturn que ofereix el festival i amb un toc més fantasiós.
Aquest concepte es reforça amb una paleta de colors vius i estridents molt saturats juntament amb un contrast de foscos. Aquesta combinació d'elements pretén crear una sensació de profunditat tant en els cartells com en les diferents aplicacions.

 

 

CFGS Animació · Crat. Ariadna Claramunt

  • Nom del projecte: Crat
  • Autor: Ariadna Claramunt
  • Estudis: CFGS Animació
  • Curs: 2018/19

La història es basa en una situació viscuda per un grup de tres rates totalment similars entre elles, les quals en mig de l'obscuritat interactuen de diferents maneres amb un fanalet encès per una espelma. Cada una d'elles viurà la seva pròpia experiència amb la seva petita història, fent que finalment les tres històries s'acabin connectant a causa de les diferents accions comeses per cadascuna d'elles.
Al final les tres protagonistes acabaran vivint una experiència mútua, que les farà reflexionar sobre la importància de l'efecte que tenen els nostres actes sobre els altres i sobre la importància que hauríem de donar al compartir si no volem perdre-ho tot.

 

Crat

CFGS Animació · Xop!. Etna Santacreu

  • Nom del projecte: Xop!
  • Autor: Etna Santacreu Grifol
  • Estudis: Cicle Formatiu Grau Superior Animació
  • Curs: 2017/18

Una noia està asseguda al sofà mirant el seu telèfon mòbil, de sobte sent un “xop” procedent de la peixera i, quan alça la vista, veu que un dels seus peixos està nedant per l’aire. Quan estan tots a l’aire intenta frenèticament tornar-los a l’aigua sense que s’escapin. El cansament pot amb ella i seu al sofà derrotada. Després d’aclucar els ulls sent que li cau el cap i es desperta, quan mira a la peixera tots els peixos són dins i sospira alleujada.

 

 

Manuela Pertega, exalumna del CFGS de Còmic, ha estat nominada als Premis Eisner

Manuela Pertega, exalumna del CFGS de Còmic, ha estat nominada als Premis Eisner, els més importants de la industria del còmic a escala mundial. Ha estat seleccionada pel Premi a la millor adaptació d’un altre treball per "Giraffes on Horseback Salad: Salvador Dalí, the Marx Brothers, and the Strangest Movie Never Made".

Tal i com ens explica la Manuela:
“El còmic Giraffe on Horseback Salad és l'adaptació d'un guió cinematogràfic que ha estat oblidat durant anys, sorgit de la genial col·laboració entre Salvador Dalí i Harpo Marx. 
Josh Frank i Tim Heidecker han adaptat el guió per fer aquesta novel·la gràfica; la meva part ha estat l'adaptació gràfica de tot el contingut del llibre, la part de còmic i la il·lustrativa, pertinent a la part biogràfica dedicada a Harpo i Dalí de com es van conèixer i van fer aquesta col·laboració.
Tota la part gràfica està feta de forma tradicional, amb tinta i retoladors de base alcohol, utilitzant el color com a element narratiu i subjugat a l'estat emocional del personatge principal, la dona surrealista. Trobem parts en colors sèpies, en color, en B/N o només amb l'ús de la línia.
La imatge que comença en un estil de pel·lícula cinematogràfica dels anys 40 acaba envaïda de forma progressiva per elements surrealistes fins a arribar a una incontrolable explosió surrealista “